marți, 17 iulie 2012

Discuții de vară

Vântul rece din miez de noapte îl inhalez cu atâta ardoare de parcă aș vrea să mă răcorească cîteva zile de caniculă. Zilele călduroase de vară sunt împărțite în două: cu un ochi la politică și cu un ochi la copilașii drăgălași care tot mă atenționează că vor atenție maximă pentru că le-am oferit prietenia mea și nu cumva să uit de promisiunea făcută: să le cumpăr „cispuri” și să rămân mereu lângă ei.

Cu telecomanda în mână schimb de pe un canal pe altul pentru a vedea unghiurile de abordare asupra referendumului, dacă tot e „în topul” discuțiilor, alternând cu citirea paginilor de web în care unii jurnaliști analizează cât se poate de serios problema pictând tabloul „țara mea ca o manea” (articol din Dilema Veche scris de Vintilă Mihăilescu).

Sunt atât de multe articole scrise despre situația politică din țară îmbibate în păreri bine susținute pe care nu le-aș putea dărâma așa ușor. Nici nu am intenția. E totuși zi de vară, sunt zilele mele libere în care îmi țin „încărcătorul” permanent în priză pentru a fi un cetățean informat și nu unul turmentat în care buimac să întreb „eu cu cine votez?”.

Când trebuia să fie o vreme liniștită, țara s-a răsturnat cu susul în jos și a devenit agitată din toate părțile. Printre discuțiile noastre obișnuite se aduce vorba despre politică și ajungem să încheiem seara răsuflând resemnați în ce hal a ajuns țărișoara noastră. Dacă tot ne-am făcut bagajele pentru concediu, parcă am mai adauga câteva să plecăm definitiv.

Cu ochii negri mari printre firele de păr blonde îmi urmărește fiecare mișcare stând liniștită în brațele mele, vrea și ea o plimbare și niște „cispuri”, nu pălăvrăgeală de pe un ecran de sticlă. Nu înțelege nimic din tot „circul” ăsta. E sinceră și îmi spune asta.

Mai bine las politica și mă îndulcesc cu năzbâtiile celor mici aflați în jurul meu. Ei mă fac să zâmbesc, dar pe de altă parte situația actuală din România mă întristează. Eu înțeleg „circul” dar lipsa de eleganță, nu. Căldura și politica sunt subiectele care ne ocupă o mare parte din agenda noastră.

Cu toate acestea ne putem bucura de zilele frumoase de vară savurând o limonadă rece.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu