miercuri, 16 mai 2012

Stare de inconștiență...

Destul de târziu mi-am făcut timp pentru filmul Pearl Harbour. Este un film cu o istorie fascinantă și nu ar trebui să lipsească din Cv-ul unui cinefil.

Filmul arată clar ce înseamnă suferința mistuitoare a războiului și lupta pentru pace. După ce am terminat vizionarea filmului, suspinând după finalul frumos dar în același timp trist, mi-am dat seama că noi, cei din ziua de astăzi, nu știm ce înseamnă războiul.

Când declarăm război, ne-am gândit vreodată ce ar însemna în realitate acest lucru?
Când soluțiile nu își fac apariția, declarăm tare și răspicat „război”. Declarăm război îmbătrânirii, carierei, încălzirii globale ș.a

Strigăm pentru schimbare și trimitem oameni în armată pentru a-și risca viața pentru țară, populația care și-a dorit atât de mult schimbarea. Suntem neutri.
Nu știm cum e durerea din sufletul unei mame care și-a pierdut fiul, o soție care și-a pierdut persoana cea mai dragă din viața ei sau fiica care și-a pierdut tatăl. Eu nu știu, este o durerea prea mare și nu cred că o pot duce.

Suntem inconștienți atunci când vrem război pentru a schimba lucrurile. Războiul care se tot declară pe la televizor între diverși oameni politici sau vedete este un război de râsul lumii.

Când au fost protestele în țară, mulți păreau dispuși să facă orice ca să își spună părerea, susțineau chiar un posibil război. Oare știau ei ce înseamnă asta? Erau ei dispuși să își piardă viața, să lase în urmă o familie, prieteni, carieră...o viață de om simplu pe acest pământ?

Timpul a trecut, războaiele care au scris istorie s-au încheiat. Acum, cuvântul a devenit cea mai puternică formă de război. Atacurile la persoană sunt atît de dese încât am impresia că vocabularul s-a restrâns doar la cuvintele astea.
Televizorul prin diverse programe își etalează „armele” (în special în această perioadă în care fiecare persoană din noul Guvern este incompatibilă sau hoață). Pe stradă lumea vorbește despre asta, la facultate ne sunt explicate cele mai importante „arme” de atac.
Ne lipsește uniforma și scutul...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu