duminică, 20 mai 2012

„Grafică” la Copy Center

Ieri, pe lângă maratonul de rezistență pe care l-am făcut obligatoriu ascultând timp de șapte ore prezentări despre cum ar trebui promovată frumusețea Iașului, s-a aprins o scânteie la un copy center. Din păcate mai depindem de ei, iar ei scot bani frumoși din asta.

Printre zecile de prezentări și eu aveam una, așa că m-am dus la Ady Center să scot un model de pliant pentru campania pe care urma să o prezint. Acolo m-am izbit de o mare problemă: dacă nu ai de scos foi simplu: față-verso, din document Word, supui angajații la folosirea minții sau a eventualelor cunoștințe.

Pentru că băiatul nu știa mai nimic și-a chemat colega, o domnișoara care nici nu știa să scoată o imagine față verso și răsufla zgomotos la fiecare click dat în plus. Ee, colac peste pupăză, a greșit. I-am explicat ca trebuie să inverseze două imagini pentru a ieși corect. S-a uitat așa ciudat la mine parcă vorbeam chineză.
Deja se ofticase scoțând fum ca un tren personal CFR de parcă era cineva vinovat de lipsa ei de competență de a inversa două poze. Apoi îmi spune că nu stă ea să îmi facă mie grafică.

Îmi venea să râd, dar m-am abținut și i-am explicat că a schimba două imagini: cea din stânga la dreapta și cea din dreapta la stânga, în PAINT, nu e grafică. Modelul de pliant a necesitat grafică dar ceea ce ea trebuia să facă era banal, o minusculă cunoștință generală. Cu siguranță nu știa ce înseamnă aia grafică. M-am temut să îi dau exemple de programe ca nu cumva să creadă că vorbesc în altă limbă.

Nu ne-am născut cu calculatorul în brațe dar din adolescență de când îl folosim, am avut programelul ala din Windows, Paint, unde mâzgăleam cu creionașul virtual.
E ca și cum o persoană vrea să facă Facultatea de Matematică dar se încurcă la tabla înmulțirii.

Am lăsat-o puțin să descopere Paint-ul, dar văzând că nu se descurcă și pierzându-mi răbdarea și timpul, i-am explicat pas cu pas cum trebuie să facă. Încă mă minunez cum fetișoara aia a ajuns să lucreze la un Copy Center când sunt atâția tineri mult mai pricepuți. Din păcate ei stau degeaba pentru că locul lor de muncă este ocupat de persoane incompetente.

Prin urmare, am aflat ce înseamnă „grafică” pentru angajații de la Copy Center care au apărut la fiecare colțișor din zona Universității.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu